środa, 5 lipca 2017

OZÓR WOŁOWY W SOSIE CHRZANOWYM (bez śmietany)

                  Od dawna miałam ochotę na ozór wołowy. Od lat go nie jadłam. Ostatnio jak byłam taaaaka mała, pamiętam, że mama go zrobiła i było to bardzo delikatne mięso. W końcu trafiła się okazja i się nie zawiodłam. Smak ten sam, przyjemność ta sama, danie bardzo smaczne. Tylko szkoda, że niektórych tak trudno przekonać do takich mniej standardowych kawałków mięsa jak podroby czy język właśnie...
Sos przygotowałam bez śmietany, zasmażki, na bazie wywaru i zmiksowanych warzyw. Taki jest dużo lżejszy, a tak samo smaczny.
Inspiracja.




Składniki (na 6-8 porcji):
  • 1 ozór wołowy (ok. 1300 g)
  • 1 duża marchewka
  • 1 mały seler
  • 1 pietruszka
  • 1 nie za duża cebula
  • 4 ziarenka ziela angielskiego
  • 2 liście laurowe
  • 2-3 łyżki chrzanu 
Ozór wołowy myjemy, wycinamy ślinianki i nacieramy solą. 
Wkładamy do garnka, zalewamy gorącą wodą i doprowadzamy do wrzenia. 
Dodajemy obrane warzywa, cebulę w całości, ziele angielskie i listek laurowy. 
Gotujemy ok. 1,5 godziny. Mięso musi być miękkie.
Wyciągamy mięso zachowując wywar, wkładamy na moment do zimnej wody i ściągamy skórę. Kroimy je w plastry.
Przygotowujemy sos: Warzywa z wywaru - poza marchewką - kroimy na mniejsze kawałki i podlewając wywarem blendujemy na gładką masę. 
Porcjami dodajemy wywar aż do momentu, gdy otrzymamy odpowiednio gęsty sos. Można dodać więcej wywaru i zagęścić całość mąką. 
Dodajemy chrzan, 2-3 łyżki, ale wszystko zależy od rodzaju chrzanu i własnych preferencji. 
Doprawiamy solą, pieprzem i gałką muszkatołową.
Podawałam z białą kaszą gryczaną i cukinią konserwową domowej roboty (może być ogórek konserwowy).

Smacznego życzą

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz