środa, 8 marca 2017

KUSKUS Z KURCZAKIEM, WARZYWAMI I SOSEM Z TAHINĄ

                Dawno nie robiłam niczego z kuskusu. Postanowiłam to zmienić. Od razu na myśl przyszło i pyszne danie a'la tagine (przepis). Zdecydowałam, że trochę ten przepis zmodyfikuję. Użyłam papryki i topinamburu, a do sosu dodałam tahiny (pasty sezamowej własnej produkcji). Dzięki temu danie nabrało jeszcze ciekawszego smaku. Oczywiście całą "robotę" robi tu karmelizowana cebula, która jest przepyszna! Absolutnie z niej nie rezygnujcie. 




Składniki (na ok.8 porcji): 
  • 1,2 kg cebuli (to wcale nie jest za dużo (straci sporo na objętości po usmażeniu), nie rezygnujcie z jej, będzie pyszna!;) )
  • 5 pomidorów
  • 1kg mięsa z kurczaka, użyłam piersi
  • 1 łyżeczka startego imbiru
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżki miodu
  • 2 marchewki
  • 3 szt. topinambura (wielkości sporej mandarynki)
  • 1 czerwona papryka
  • 3-4 łyżki tahiny (ok. 1/2 szkl. nasion sezamu zmiksowanych/zblendowanych z odrobiną wody i/lub oliwy)
  • 2-3 łyżki soku z cytryny
  • 100 g obranych ze skórki orzechów laskowych, posiekanych
  • 2 łyżki jasnych rodzynek (dałam mniej niż w oryginale)
  • 2-3 szklanki kaszy kuskus
  • masło
  • olej
  • sól, pieprz
  • kmin rzymski i ostra papryka w proszku do smaku
Cebule obierz i pokrój w piórka, najlepiej użyć malaksera. Zeszklij na maśle. Dodaj łyżeczkę cynamonu, 2 łyżki octu balsamicznego oraz 2 łyżki miodu (lub posyp cukrem). Smaż do momentu, aż się skarmelizuje. 

Pomidory obierz ze skóry i pokrój na mniejsze kawałki. 
Na patelni rozgrzej olej, włóż mięso kurczaka pokrojone w kostkę, przypraw solą i pieprzem, podsmaż ze wszystkich stron.
Dodaj pomidory. 
Przypraw imbirem i czubatą łyżeczką cynamonu. 
Po kilku minutach dodaj 1-2 szklanki wody lub bulionu w zależności, jak dużo sosu chce się osiągnąć. Wymieszaj.



Marchew i topinambur obierz, wraz z papryką pokrój w kosteczkę i dodaj wszystkie warzywa do mięsa, gotuj dalej.
Dodaj 3-4 łyżki tahiny, nieco soku z cytryny, kmin rzymski, ostrą paprykę, sól i pieprz. Wymieszaj. W razie potrzeby dolej wody lub bulionu (ja w czasie gotowania dolewałam nieco wody, by mieć więcej sosu).


Orzechy podpraż na suchej patelni, a rodzynki namocz w wodzie, aby napęczniały. Rodzynki odcedź i dodaj do sosu.


Kuskus zalej wrzątkiem i poczekaj, aż napęcznieje. 
Ugotowany kuskus wyłóż na duży talerz, na wierzchu wyłóż mięso z warzywami i sosem, następnie karmelizowaną cebulę, a na zakończenie posyp prażonymi orzechami.

Smacznego życzą

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz