czwartek, 21 listopada 2013

ZAPIEKANE KAKAOWE NALEŚNIKI Z SEREM

                 Świetna alternatywa dla tradycyjnych naleśników:) Smakowite kakaowe naleśnikowe koperty wypełnione masą serową wzbogaconą o skórkę z cytryny i rodzynki, zapieczone pod śmietanką podane z musem truskawkowym. Czego chcieć więcej, gdy humoru brak? Dla mnie fantastyczny obiad-pocieszenie;) I rzeczywiście w smaku nieco przypomina sernik:)
                 Pomysł zaczerpnęłam z bloga I cook & look, tylko ciasto na naleśniki zrobiłam inne - z przepisu przyjaciółki:)


Składniki (na 6 porcji):

Naleśniki:

  • ok. 1,5 szkl. mąki (może nieco więcej)
  • mleko
  • 1 łyżka kakao do wypieków
  • 2 jajka
  • 2 łyżki cukru
  • 0,5 opakowania cukru waniliowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • kilka łyżek oleju
Z podanych składników miksujemy ciasto dolewając tyle mleka, by uzyskać lejącą się konsystencję ciasta naleśnikowego. Odstawiamy. 

Nadzienie:
  • 500 g białego sera półtłustego
  • 2 jajka
  • 7 łyżek cukru
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • 2-3 łyżki śmietany
  • garśc rodzynek
  • skórka otarta z połowy cytryny
Białka oddzielamy od żółtek. 
Ser miksujemy z żółtkami, cukrem, cukrem waniliowym, śmietaną, rodzynkami i skórką z cytryny. 
Ubijamy pianę z białek i delikatnie mieszamy ją z masą serową. 

Polewa:
  • duży kubek kwaśnej śmietany 
  • 3-4 łyżki cukru (w zależności od preferencji)
  • 1 jajko
Wszystkie składniki mieszamy.

Dodatkowo:
  • opakowanie mrożonych truskawek
  • cukier 1-2 łyżki (wg uznania)
Truskawki rozmroziłam i wyłowiłam je z wytworzonego soku. Dzięki temu mus nie będzie gęstszy. Owoce miksujemy z cukrem.

Wykończenie:
Smażymy duże naleśniki. Mi wyszło 8 szt., ale do dania użyłam sześciu.
Każdy naleśnik smarujemy masą serową (nie żałowałam masy), składamy w koperty i układamy w naczyniu do zapiekania wysmarowanym masłem. Mi wyszły 2. warstwy naleśników. Pierwszą warstwę smarujemy śmietaną rozmieszaną z jajkiem i cukrem i na to kładziemy drugą warstwę naleśnikowych kopert. Całość polewamy śmietaną. Zapiekamy 30 min. w 190st.C z termoobiegiem - aż wierzch się zrumieni. Po upieczeniu odstawiamy na kilka minut i dopiero kroimy. Podajemy polane musem truskawkowym. Naleśniki tak przygotowane najlepiej smakują odgrzane na drugi dzień, gdy ser się ściśnie, "uspokoi";) Pycha!

Smacznego! 




1 komentarz: