sobota, 4 sierpnia 2012

BAZYLIOWE PESTO I MAKARON

                 Żniwa na polach, żniwa i na moim zielnym balkonie. Bazylia wyrosła mi na potęgę! I dobrze, mam kilka pomysłów, co z niej zrobić. Dziś pierwszy przepis. Wkrótce kolejne smakołyki z wykorzystaniem bazylii.
           Jeśli jest bazylia, to musi być pesto:) A jak pesto, to i makaron z jego dodatkiem oraz serem typu parmezan. Proste, ale niebanalne. 
Składniki (na słoiczek 250ml):

  • 4 duże garści listków bazylii
  • 1,5 garści sera typu parmezan
  • 1 garstka orzechów (powinny być pinii, ja dałam pistacje obrane z wyschniętych skórek)
  • oliwa z oliwek
  • sok z połowy cytryny
  • ewentualnie nieco soli
Bazylię i orzechy siekamy, ser ścieramy na tarce. Wszystko razem miksujemy w robocie lub blenderem, dodając tyle oliwy, by otrzymać gładką pastę. Doprawiamy sokiem z cytryny i ewentualnie solą.

Pesto podałam makaronem rurki i posypałam serem takim jak w pesto.

Smacznego!


A tak to wyglądało przed ścięciem (kawałek "zagonu" bazyliowego;))

2 komentarze:

  1. Bazyliowe pesto jest moim ulubionym, uwielbiam taki makaron! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam pesto - z makaronem i jako dodatek do świeżej bagietki z pomidorkami!

    OdpowiedzUsuń