czwartek, 1 grudnia 2011

NALEŚNIKI A'LA MEKSYKAŃSKIE ZAPIEKANE

         Pyszne, kolorowe, soczyste, mięciutkie, kruche, ciągnące... po prostu przepyszne!!! Idealne, gdy mam ochotę na coś innego, oryginalnego, ale jednocześnie na polską nutę. Świetne połączenie mięska, warzyw i mącznego placka, czyli to, co lubię najbardziej:) To, co wsadzicie do farszu, zależy od Waszej inwencji. Ja nie trzymam się jednego przepisu - wrzucam to, na co mam ochotę i co akurat mam w lodówce. Podstawą jest oczywiście mięsko mocno przyprawione w pomidorach lub koncentracie. Więc kombinujcie z ulubionymi dodatkami:) Gorąco polecam:)


Składniki (na oko) na formę 18x28 cm:

na ciasto naleśnikowe (wyszło mi 7 szt.):

  • 1-1,5 szklanki mąki 
  • 1 jajko
  • ok. 1,5-2 szklanek wody
  • 0,5 szkl. oleju
  • szczypta soli
na farsz:
  • 250g mięsa mielonego
  • 1 łyżka oleju do smażenia
  • 1 cebula
  • 1 mała papryka czerwona
  • 0,5 puszki czerwonej fasoli
  • 1/3 puszki kukurydzy
  • garść zielonych oliwek bez pestek
  • 2-3 łyżki koncentratu pomidorowego
  • papryka mielona ostra i słodka, bazylia, oregano, sól, pieprz
  • pasta paprykowa (opcjonalnie, jeśli dostaniecie. Ja kupuję w markecie na literę A z ptaszkiem;))
  • 1 duży pomidor
  • ok. 150g sera żółtego (u mnie pół na pół mozarella (nie w kulce, ale ta żółta) i edamski)

Przygotowac tradycyjne, najzwyczajniejsze naleśniki - miksujemy wszystkie składniki do uzyskania lejącego się ciasta o konsystencji gęstej śmietany. W razie potrzeby dolewac po trochu wody. Usmażyc naleśniki.

Warzywa pokroic w kostkę. W garnku lekko podsmażyc mięso. Dodac warzywa (poza pomidorem) i smażyc parę minut. Dodac koncentrat pomidorowy, pastę paprykową i przyprawy do smaku. Smażyc jeszcze kilka chwil. Gotowy farsz nakładac porcjami na naleśniki, zrolowac i ułożyc w natłuszczonej formie. Zostawic 1-2 łyżki farszu na sos.

Przygotowac sos: do resztki farszu w garnku dodac pokrojonego w kostkę pomidora. Podsmażyc do momentu "rozgotowania" się pomidora. Sosem polac naleśniki (będzie go mało, ale o to chodzi. Ma on lekko przykrywac danie). 

Naleśniki zapiekac w piekarniku nagrzanym do 180-190 st.C przez ok. 30-40 min. Na 10 min przed końcem pieczenia posypac wierzch serem i zapiekac do momentu zrumienienia się sera.

Baaardzo smacznego!







1 komentarz: